Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Ο Προαστιακός Αττικής και τα προβλήματα του!


pallini-thema-proastiakos



















Διαβάστε ένα πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ για τον Προαστιακό, ο οποίος εξυπηρετεί (και κάποιες φορές ταλαιπωρεί) πολλούς κατοίκους της Παλλήνης και του Γέρακα.
Αναλυτικά:

Το μεγαλύτερο αίνιγμα στις Δημόσιες Συγκοινωνίες στην Αθήνα είναι ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος. Το εγχείρημα που ξεκίνησε το 2001 για την ανάπτυξη Προαστιακών Γραμμών με στόχο η Αθήνα να αποκτήσει ανάλογο δίκτυο με άλλες μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις.
Αρχικά ο στόχος ήταν το 2010 να διαθέτει 250χλμ. Προαστιακού δικτύου. Θα διέθετε γραμμές προς Κιάτο, Αεροδρόμιο, Ραφήνα, Λαύριο, Χαλκίδα και Θήβα. Από όλο αυτό το μεγαλόπνοο σχέδιο σήμερα λειτουργούν μόνο οι γραμμές προς Κιάτο και Αεροδρόμιο (με ηλεκτροκίνηση). Ο κεντρικός διάδρομος της πόλης από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ δεν έχει καν ηλεκτροκίνηση και μόνο ντηζελοκίνητα τρένα μπορούν να τον διασχίσουν.
Οι υπόλοιπες γραμμές κάπου μέσα στο διάστημα των ετών που ακολούθησαν χάθηκαν. Η επέκταση προς Λαύριο έχει εξαγγελθεί πολλές φορές, όμως η γραφειοκρατία και η χαμηλή πίστη στο έργο το κρατούν προς το παρόν σε αναμονή.
Η επέκταση προς Ραφήνα έχει μείνει στις καλένδες καθώς δεν υπάρχουν ούτε μελέτες. Οι γραμμές προς Χαλκίδα και Θήβα υπάρχουν αλλά λόγω προβλημάτων με την εναέρια ηλεκτροδότηση το δρομολόγιο γίνεται σε αραιά χρονικά διαστήματα.
Αναφορικά με το βασικό διάδρομο της πόλης από τον Πειραιά στον Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) τα έργα παραμένουν ημιτελή καθώς υπάρχουν ανολοκλήρωτες εργολαβίες (τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ) και διαλυμένες εργολαβίες (Πειραιάς-3 Γέφυρες).
ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Στον κεντρικό διάδρομο αναμένουμε την ενεργοποίηση της δημοπράτησης για το τμήμα Πειραιάς-3 Γέφυρες. Θα ολοκληρωθούν τα έργα ενώ θα λειτουργήσει και ο σταθμός ΤΑΥΡΟΣ. Στο τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες για να λειτουργήσουν οι 2 ενδιάμεσοι σταθμοί ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ.
Στον διάδρομο προς Κιάτο είναι σε κατασκευή ο σταθμός ΖΕΦΥΡΙ που θα λειτουργήσει το 2015. Υπό κατασκευή είναι και τα έργα ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα μέχρι και εκτός Αττικής (μέχρι την Τιθορέα) που θα ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους.
Με την ολοκλήρωση τους θα μπορέσουν να ενταχθούν στο δίκτυο του Προαστιακού εκτός από την Χαλκίδα και η γραμμή προς Θήβα όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Ο μεγάλος στόχος για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο είναι η επέκταση από το Κορωπί στο Λαύριο. Θα είναι όμως το επόμενο μεγάλο έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της πρωτεύουσας. Είναι ώριμο μελετητικά και υπάρχει η ελπίδα πως στο νέο ΕΣΠΑ θα καταφέρει να ενταχθεί.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΣΥΝΗΘΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης τα Προαστιακά τρένα λειτουργούν ως συνδετήρια μέσα της Μητρόπολης με τις δορυφορικές της πόλεις. Η συχνότητα των τρένων είναι περίπου ανά 20 λεπτά ενώ στις ώρες αιχμής είναι ανά 10 λεπτά ειδικά για διαδρομές εντός πόλης.
Ένα από τα καλύτερα συστήματα Προαστιακού είναι στο Μόναχο της Γερμανίας. Ο αποκαλούμενος S-Bahn διαθέτει 10 γραμμές, 150 σταθμούς ενώ διακινεί περίπου 800.000 επιβάτες καθημερινά. Είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη με μήκος 450χλμ.
ΚΑΙ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Στην Αθήνα στην πραγματικότητα ο Προαστιακός δεν υφίσταται με την κανονική του μορφή. Ηλεκτροκινούμενο είναι το τμήμα Κιάτο-Αεροδρόμιο. Ο βασικός διάδρομος Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ δεν είναι ηλεκτροκινούμενος.
Λειτουργούν 2 γραμμές: η γραμμή Κιάτο-Αεροδρόμιο (21 σταθμοί) και η γραμμή Πειραιάς-Χαλκίδα (21 σταθμοί). Οι επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά αυτές τις 2 γραμμές είναι περίπου 30.000.
Τα δρομολόγια είναι ανά μία ώρα, με πολλά προβλήματα τα τελευταία χρόνια ενώ ειδικά ο Πειραιάς εξυπηρετείται από ελάχιστα τρένα καθημερινά. Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση του Πειραιά και της Αθήνας με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί. Μόνο στο τμήμα Άνω Λιόσια-Αεροδρόμιο η ανταπόκριση είναι ανά 20 λεπτά.
Ακόμα όμως και ένα δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Πειραιά πραγματοποιείται ανά μία ώρα. Δεν λειτουργούν πολλές ενδιάμεσες στάσεις ακόμα και σε περιοχές που δεν υπάρχει κανένα άλλο μέσο σταθερής τροχιάς.
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Αθήνας, έχει εικόνα επαρχιακού σταθμού, δεν λειτουργεί ως ΚΣΣ, ενώ βρίσκεται υπό κατασκευή εδώ και 13 χρόνια χωρίς να υπάρχει κανένα επίσημο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων και την τύχη του σταθμού.

ypodomes.com
zwpallini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου